onsdag 20 oktober 2010

Onsdag 20/10-10

I går blev det ändring i mitt schema den här veckan. Så idag fick jag jobba från 10.30 och jobbar hela natten och hela morgondagen till 22.00. Eh, vem behöver sova :) Skulle ha haft fredagen ledig men nu blir det lördagen istället. Är väl bättre. Har ett AP möte på lördags kvällen blir att åka till ett spökhus.

Men har varit en ganska lung dag idag, Chloe och jag chillade på morgonen tills det var dags för en liten nap. Charlie kom hem tidigare idag så vi 3 åkte och hämtade upp Austin. När vi kom hem blev det lite snacks och TV innan det var dags att åka till YMCA för Austin hade simmskola idag. Det är så varmt i det där badhuset alltså. inge kul alls.

Vi hade planerat att vi 4 och Nancy skulle åka och äta en lite fancy middag at Merion Cricket Club. Killarna spelade tennis där i sommras. Riktigt fin Club. Vi kom hem och väntade på Nancy. Är så avis på henne, hon ska nämligen åka till Montana i några dagar nu. Det är genom skolan och dom ska bo på en ranch med massa Cowboys ;) Fast dom hade visst varnat för snö. Middagen var i alla fall en fullträff, godaste jag ätit på länge. Vi kom hem runt halv 9. Lämnade av henne hos en kompis. När vi kom hem var det bara att bära in 2 av 3 barn. När jag väckte Charlie i bilen sa han; tack för att du väckte mig. Haha. Sjävlklart.

2 kommentarer:

  1. Tjo.
    Är lite nyfiken här.. Du har hand om 2 lr 3 ungar? Hur mkt betalt får du per vecka/månad (i sv kr?), kan man bli rik på ett aupair-jobb? Jag tänkte bara, eftersom du verkar gå på bio och äta ute ganska ofta?

    ...har liet problem med tiden oxå, är p.m från 12-24 och a.m från 24-12? Eller är det tvärtom?

    Du verkar iaf trivas där borta, asbra jue :D
    Tänker du spendera julen där oxå?

    SvaraRadera
  2. Hej, Jag tar hand om 3 barn. Familjen har även en 17 årig tjej.

    Jag får betalt 200$ per vecka. I svenska kronor är det kanske 1500. Vet inte säkert. Rik kan man väl inte direkt bli, beror helt på vilken familj man hamnar hos om man får jobba "övertid" men knappast rik.

    Jo det blir en hel del bio och äta ute. Men det enda jag behöver betala för här är det jag gör på min fritid.

    am är före middag och pm eftermiddag. 1.00 - 12.00am 13.00-24.00pm (tror jag) =)

    Jag trivs jättebra här.
    Japp, blir att spendera julen här, kommer åka med min värdfamilj till New Jersey där dom kommer fira med släkten.

    SvaraRadera